9 de març 2009

Artesania 2.0


La irrupció d’Internet està generant una oportunitat sense precedents per a noves formes de comercialització i comunicació, permetent el desenvolupament de nous models de gestió i competitivitat.

Pel sector artesà el repte consisteix a saber combinar les tècniques de comercialització “tradicionals” com la venda directe en fires, comandes o en el propi taller amb les solucions de màrqueting més avançades que aporten les noves tecnologies.

Un terç dels artesans d’Osona tenen el seu lloc web en el qual mostren tota la informació relativa als seus productes i al seu art i en la majoria de casos permeten la compra directe. D’altres artesans han creat el seu blog compartint informació i permetent que siguin els mateixos usuaris els qui creïn, millorin, expandeixin i anunciïn la oferta de productes. També trobem portals d’associacions i altres iniciatives tan públiques o privades (Artesania Catalunya – FAAOC - Nexo), que fan de paraigües per oferir formació, crear xarxa entre professionals, mantenir una agenda d’activitats artesanes i fires, etc.

Per tant, la web 2.0 ens permet una nova manera de publicitar serveis i/o productes obrint la gamma de relacions i col·laboracions entre artesans, amb clients potencials i públic en general.

Silvia Cordomi
IntroArt
Associació d'Artesans d'Osona