26 de maig 2010

EXPOSICIÓ: L'OLI, EL PA I EL VI

Dins els actes paral.les a La FESTA DEL SILLÓ I FIRA DE LA CERÀMICA DE VERDÚ

OLI, PA I VI

Els tres pilars de l’agricultura mediterrània i la influència que han tingut i tenen en la nostra cultura, alimentació,
sacralitat, llengua, cosmètica, sanació…

En cap moment pretenc fer una rèplica d’un molí o d’una pica, ni pel tamany ni pel material ho poden ser, és allò que em suggereixen fet amb el material amb el que jo m’expresso, el fang.

En la meva obra sempre m’interessa tot allò que el pas del temps va deixant en tot allò que ens envolta, en la nostra llengua, en el paisatge, en les nostres cases, en les eines que utilitzem per a la nostra activitat…

Les pedres, sobretot les pedres, les pedres que han estat treballades, que han format part d’un edifici o ho insinuen, que han contingut, aigua, blat…un cos en el seu etern descans, una relíquia…

No fa gaire dies vaig llegir que Espriu en ocasió d’una exposició d’escultura (Manuel Cusachs) va dir:… cada geni d’aquest art, és impel.lit, se l’informi o no, per la meravellosa alenada prehistòrica… parlava de la perdurabilitat de la matèria enfront del … vidre prim de les paraules…

Parlant de l’escultura de Fenosa diu:…l’escultura és l’ossària de la civilització, els ossos són allò que veritablement perdura.

Aquestes paraules em van reafirmar en el que sempre ha estat el meu principal referent…el passat, l’ARA del PASSAT, tot allò que perdura.